To już 4. edycja tego wspaniałego wydarzenia, podczas którego najstarsze świątynie w gminie Redzikowo rozbrzmiewają klasyczną muzyką w wykonaniu wybitnych artystów. To wyjątkowa okazja, by w pięknych, historycznych miejscach doświadczyć niezapomnianych wrażeń artystycznych. W tym roku wydarzenie obejmuje serię koncertów, które odbędą się we wrześniu w różnych miejscowościach gminy. Nie możecie przegapić tego wyjątkowego wydarzenia!

Harmonogram koncertów:

  • Bruskowo Wielkie – 8 września, godz. 11:00: Róża Lorenc (skrzypce) oraz Wiktor Brzuchacz (organy).

Program koncertu

Msza Św.:
A. Vivaldi - Vedrò con mio diletto
J.S. Bach - Jesus bleibet meine Freude BWV 147

Koncert:
J.S. Bach - Koncert D-dur BWV 972 I. Allegro
V. Herbert - Canzonetta
G. Faure - Berceuse op.16
C. Balbastre - Allegro
P. Sarasate - Playera op. 23 nr 1
E. Lalo - Intermezzo op.21 (oprac. R.Lorenc/W.Brzuchacz)

 

Róża Lorenc & Wiktor Brzuchacz

Róża Lorenc (skrzypce) – absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku, laureatka krajowych i międzynarodowych konkursów skrzypcowych oraz kameralnych. Występowała na czołowych festiwalach w Polsce i za granicą, m.in. Warszawska Jesień, Chopin i jego Europa, Wiosna Młodych Kameralistów, Festival Bled oraz La Folle Journée. Koncertowała m.in. we Włoszech, Niemczech, Austrii, Danii i Słowenii, a także dokonała licznych nagrań płytowych dla wytwórni DUX. Uczestniczka prestiżowych kursów mistrzowskich – Summer Music Academy Hundisburg Castle w Niemczech oraz International Music Forum Trenta pod patronatem Filharmonii Wiedeńskiej. Wielokrotna stypendystka Prezydenta Miasta Gdańska. Animatorka życia kulturalnego, pomysłodawczyni m.in. cyklu koncertów „Spotkaj się z muzyką”. Gra na skrzypcach wykonanych w 1817 roku przez Pietro Barbieriego, mistrza włoskiej szkoły lutniczej.

Wiktor Brzuchacz (organy) – absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz Konserwatorium w Saint-Germain-en-Laye we Francji. Improwizacji, harmonii i kompozycji uczył się również u prof. Mariana Sawy. Jest laureatem „Złotego Lauru Młodego Organisty” na XXIX Międzynarodowym Festiwalu Organowym w Giżycku. Koncertował m.in. w Niemczech, Holandii, Francji i Rosji. W 2019 roku uzyskał tytuł doktora sztuki na Akademii Muzycznej w Poznaniu. Jest dyrektorem artystycznym m.in. Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej „Kamedulskie Wigry” oraz Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej „Basilica Augustoviensis”. Od 2021 roku prowadzi klasę organów w Akademii Katolickiej „Collegium Joanneum” w Warszawie. Dzięki jego inicjatywie i staraniom odrestaurowano zabytkowe, 50-głosowe organy Sauera w Kościele pw. św. Stanisława Biskupa Męczennika w Sarnakach oraz zakupiono 30-głosowe organy o brzmieniu barokowym do pokamedulskiego klasztoru w Wigrach. Artysta w wolnych chwilach komponuje muzykę filmową, klasyczną oraz wybrane gatunki muzyki rozrywkowej.

Róża Lorenc i Wiktor Brzuchacz aktywnie koncertują jako duet. Mają szeroki repertuar solowy i kameralny, w tym autorskie aranżacje utworów na skrzypce i organy. Obok działalności artystycznej realizują także własne projekty kulturalne. Prowadzą Stowarzyszenie JAX, którego misją jest udowodnienie, że muzyka klasyczna może być atrakcyjna i zrozumiała dla współczesnych słuchaczy.

1080x1080 bruskowo.jpeg

 

458988416_953865246779850_8663005357206254247_n.jpeg458991507_953865013446540_4628848309434536984_n.jpeg459024189_953864953446546_5974827234295508781_n.jpeg459030514_953865006779874_2778984364517288992_n.jpeg459107918_953864906779884_4383749775827077504_n.jpeg

 

  • Swołowo – 14 września, godz. 18:00: Orkiestra Kameralna Camerata Baltica.

 

Program koncertu

Antonio Vivaldi - Largo z Zimy z cyklu "Cztery pory roku"
Georg Freidrich Händel - Koncert organowy B-Dur op. 4 No. 6
I. Andante – Allegro
II. Larghetto
III. Allegro Moderato
Franz Schubert - Serenada
Tomaso Albinoni - Adagio g-moll
Johann Sebastian Bach - Koncert a-moll BWV 593 wg Antonio Vivaldiego
cz. I Allegro
Edward Elgar - Salut d'amor

 

Camerata Baltica

Camerata Baltica to zespół, który powstał z inicjatywy młodych muzyków z Pomorza aktywnie uczestniczących w lokalnych, ogólnopolskich i zagranicznych projektach muzycznych. Założony z myślą o wykonywaniu szerokiego zakresu repertuaru od barokowych i klasycznych kompozycji, aż do dzieł XXI wieku. Zespół złożony jest z młodych absolwentów najlepszych uczelni muzycznych w Polsce i zagranicą. W opinii melomanów występy Cameraty rozpatrywane są w kategorii prawdziwych muzycznych wydarzeń. Obecnie Camerata Baltica współpracuje z licznymi ośrodkami kultury i festiwalami w kraju.

1080x1080 swolowo.jpeg

459864301_959114479588260_4636941204869738833_n.jpeg460052888_959114912921550_909100337596023514_n.jpeg460095124_959114596254915_2307504497420212466_n.jpeg460095124_959114596254915_2307504497420212466_n.jpeg460236041_959114572921584_905680741952496558_n.jpeg

 

  • Wieszyno – 21 września, godz. 18:00: Dumitru Harea (fletnia pana) i Andrij Melnyk (akordeon).

 

Program koncertu

Marc  Antoine Charpentier (1643-1704) "Te Deum"
Giulio Caccini (1551-1618) "Ave Maria"
Ennio Morricone(1928-2020)  "Gabriel's Oboe"
E. Doga (1937) "Moje stare lasy" i "Sirba"
James Last (1929-2015) "Samotny Pasterz"
Dumitru Harea (1970) "Karpackie impresje" ( na okarynie i końcówce)
"Hora Pe Loc" (rum. mel. ludowa)
Gheorghe Zamfir (1941) "Doina de Jale"
"Hora Ca La Caval" (trad. rum. mel. ludowa)
Myrosław Skoryk (1938-2020)  "Melodia"
Grigoras Dinicu (1889-1949)  "Ciocarlia" ("Skowronek")


Duet Dumitru Harea i Andrij Melnyk powstał w 2007 r. w Poznaniu. W swoim repertuarze posiada muzykę klasyczną, filmową i etniczną.  Szczególnie bliska wykonawcom jest tradycyjna muzyka Rumunii, Mołdawii i Ukrainy. W ich wykonaniu można usłyszeć zarówno żywiołowe tańce (np. hora, hostropec, sîrba) jak i nostalgiczne ballady (doiny). Niepowtarzalne brzmienie zawdzięczamy oryginalnemu zestawieniu instrumentów oraz połączeniu różnych kultur przez międzynarodowy skład osobowy.

Andrij Melnyk - urodzony w Ukrainie. Absolwent Lwowskiej Narodowej Akademii Muzycznej w klasie akordeonu i dyrygentury. W Polsce mieszka od 2005 r. Inicjator i współzałożyciel formacji muzycznych: "Trio Anatevka", zespołu "Besarabia", "Art Acoustic Trio". Koncertuje w kraju i za granicą w formacjach prezentujących różne style i gatunki muzyczne. Współpracował z Filharmonią Poznańską, Sudecką, Dolnośląską, Lwowską i Iwano-Frankowską na Ukrainie, Teatrem A.Fredry w Gnieźnie oraz Teatrem Polskim w Szczecinie.

Dumitru Harea - urodził się w Mołdawii, we wsi Isacova, 50 km od stolicy - Kiszyniowa. Po ukończeniu szkoły muzycznej w Orhei i Liceum Muzycznego w Tiraspolu rozpoczął studia w Akademii Muzycznej w Kiszyniowie w klasie fletni Pana. Studiował u znanego i cenionego w Mołdawii i Rumunii prof. Iona Negura. Akademię Muzyczną ukończył w 1996 roku. Już w czasie studiów, przez cztery lata pracował jako nauczyciel w Szkole Muzycznej, w której uczył młodzież gry na fletni Pana. W tym czasie był także członkiem orkiestry ludowej  "Martisor". Koncertował z tym zespołem nie tylko w Mołdawii, ale także w Rumunii i na Łotwie i innych państwach Europy. Dumitru Harea jest muzykiem, który oprócz doskonale opracowanych, popularnych i znanych utworów muzyki klasycznej ma w swoim repertuarze również znane przeboje światowej muzyki rozrywkowej, no i oczywiście utwory typowej rumuńskiej, mołdawskiej i ukraińskiej muzyki ludowej, często komponowanej specjalnie dla tego specyficznego instrumentu. W roku 2000 Dumitru Harea po raz pierwszy odwiedził Poznań. Tutaj poznał swoją obecną żonę, Agatę i w Polsce zamieszkał.     W 2001 r. Artysta wydał swoją pierwszą solową płytę zatytułowaną "Muzyka Duszy". Na krążku są zamieszczone najbardziej znane utwory klasyczne, opracowane na fletnię Pana z towarzyszeniem organów. Dumitru Harea prowadzi ożywioną działalność artystyczną występując jako solista, członek zespołów kameralnych, a także współpracuje z Filharmonią Bałtycką i Filharmonią Jeleniogórską. Koncertuje na terenie całej Polski i za granicą m.in. : w Niemczech, we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Rosji, Finlandii i Szwecji.

1080x1080 wieszyno.jpeg

460390293_963444819155226_5604958291465887752_n.jpeg460495786_963444815821893_9212078491845374462_n.jpeg460621653_963444822488559_8686736097201208931_n.jpeg460963903_963444829155225_7454977923701048855_n.jpeg

 

  • Wrzeście – 22 września, godz. 12:15: Magdalena Maniewska (obój), Małgorzata Lasota (sopran), Mariusz Ryś (organy).

 

Program koncertu

Ennio Morricone (1928-2020) -   La califfa  - Msza ofiarowanie
Stanisław Kwiatkowski (1930-2010)  – Modlitwa – Msza Komunia

Johann Pachelbel (1653-1797) – Toccata in F

Astor Piazzola (1921-1992)  - Ave Maria (obój)

Giulio Caccini (Vladimir Vavilov) – Ave Maria

Ennio Morricone (1928-2020) – Obój Gabriela (obój)

(Johann Pachelbel (1653-1707) - Toccata in g)

Józef Marcin Żebrowski (1720-1792)  – Suscepit Israel z Magnificat

Wojciech Kilar (1932-2013) – Wokaliza (obój)

Cesar Franck (1822-1890) – Tantum ergo

Franz Schubert (1797-1828) – Ave Maria

 

Magdalena Maniewska jest absolwentką studiów magisterskich na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi (dyplom z wyróżnieniem), mistrzowskich studiów podyplomowych w klasie prof. Jerzego Kotyczki w Akademii Muzycznej w Krakowie, doktor sztuki. Uczestniczka wielu kursów prowadzonych przez polskich i zagranicznych profesorów.
Założycielka zespołu kameralnego O’Bows Quartet. Sypendystka Ministra Kultury
i Dziedzictwa Narodowego, Marszałka województwa pomorskiego oraz prezydenta Gdańska.
Od listopada 2015 r. pracuje na stanowisku I oboistki – solistki Opery Bałtyckiej w Gdańsku.

Małgorzata Lasota jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu solowego ks. dr hab. Pawła Sobierajskiego. Debiutowała w Opera Theatre w Louisville (USA) rolą Hrabiny w „Weselu Figara” W. A. Mozarta. W tej samej roli wystąpiła również w Operze Śląskiej w Bytomiu. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach wokalnych prowadzonych przez wybitnych pedagogów śpiewu: prof. Rubena Lisicjana (Niemcy), Ruth Holton (Wielka Brytania), Ingrid Kremling-Domański (Niemcy), Daniela Weeks‘a (USA), Olgę Pasiecznik (Polska). Występowała z Massimiliano Caldim i Śląską Orkiestrą Kameralną i Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Śląskiej, Vladimrem Kiradjiewem i Płocką Orkiestrą Symfoniczną, Przemysławem Stanisławskim, Beatą Dąbrowską i Lubelską Orkiestrą Trybunału Koronnego, Kimcherie Lloyd, Kazimierzem Kryzą, Paolo Fiamingo i Orkiestrą Filharmonii Zabrzańskiej. Posiada w swoim repertuarze dzieła oratoryjno-kantatowe: J. S. Bacha, G. B. Pergolesiego, A. Vivaldiego, J. Haydna, W. A. Mozarta, G. Rossiniego, J. Rattera, a także wiele pozycji liryki wokalnej i operowej. Prowadzi działalność koncertową z pianistami i organistami. Śpiewała w zawodowych zespołach chóralnych: Schola Cantorum Gedanensis i Camerata Silesia. Ukończyła również wychowanie muzyczne w Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, oraz studia podyplomowe w zakresie emisji głosu w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Była nauczycielem akademickim w UMCS w Lublinie, w WSHP w Sandomierzu, w AM im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, a także dyrygentem chórów młodzieżowych.

Obecnie prowadzi klasę śpiewu solowego w Szkole Muzycznej II stopnia im. Jana Kiepury w Sosnowcu, gdzie jest kierownikiem wydziału wokalnego. Jej uczniowie zajmują czołowe miejsca na polskich i zagranicznych konkursach wokalnych, a absolwentki są studentkami akademii muzycznych. Otrzymała wyróżnienia Centrum Edukacji Artystycznej za bardzo dobre przygotowanie uczniów do Regionalnych Przesłuchań CEA Wrocław 2016 i Gliwice 2017.
Wielokrotnie otrzymywała nagrody Dyrektora ZSM w Sosnowcu za wyróżniającą się pracę dydaktyczną, a w 2014 roku Nagrodę Prezydenta Miasta Sosnowca, 2016 Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest prezesem Stowarzyszenia im. Jana Kiepury i współorganizatorem Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Jana Kiepury oraz Mistrzowskich Kursów Wokalnych im. Jana Kiepury, które odbywają się w Zespole Szkół Muzycznych w Sosnowcu.


Mariusz Ryś jest muzykologiem, organistą, dyrygentem, menedżerem kultury. Absolwent muzykologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim w Lublinie (pod kierunkiem ks. prof. dra hab. Jana Chwałka – muzykologia i prof. Roberta Brodackiego – organy). Tam też ukończył studia doktoranckie. Uczestniczył również w kursach mistrzowskich interpretacji muzyki organowej. Ma na swoim koncie liczne koncerty jako solista i kameralista, dokonał nagrań dla radia i telewizji. Jako organista towarzyszył mszy św. odprawionej przez Ojca Świętego Jana Pawła II w Sandomierzu 12 czerwca 1999 roku. Sprawuje kierownictwo artystyczne Międzynarodowych Koncertów Organowych w Tarnobrzegu i Wieczorów Organowych w Bazylice Katedralnej w Sandomierzu. W latach 1997-2011 wicedyrektor Wojewódzkiego, obecnie - Tarnobrzeskiego Domu Kultury i od 2008 roku organista w Sanktuarium Matki Bożej Dzikowskiej oo. Dominikanów w Tarnobrzegu. Jest powoływany na konsultanta przy budowie nowych i konserwacji zabytkowych organów. Za działalność artystyczną odznaczony w 2002 roku Dyplomem Honorowym Marszałka Województwa Podkarpackiego. W 2008 r otrzymał nagrodę Zarządu Województwa Podkarpackiego za szczególne osiągnięcia w dziedzinie kultury oraz w 2009 roku uhonorowany Nagrodą Prezydenta Miasta Tarnobrzeg za upowszechnianie kultury. W 2013 r. powołany przez Biskupa Sandomierskiego na członka Diecezjalnej Komisji Muzyki Kościelnej.

 

„Muzyka w Kościele - cykl kameralnych koncertów w najstarszych kościołach Gminy Redzikowo” został dofinansowany kwotą 24 tys. zł. ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Kultura – Interwencje 2024”.

1080x1080 wrzescie.jpeg

460637870_964196765746698_4818096266818449533_n.jpeg460483960_964198422413199_8639210408184172822_n.jpeg460966525_964196615746713_1327038950824192919_n.jpeg460476733_964196835746691_6064517325644191327_n.jpeg

1080x1080.jpeg

Przewiń do góry